نوشته شده توسط : بارکزهی

میزان تاثیر میدانهای مغناطیسی و امواج موبایل بر بخشهای مختلف بدن

تاثیر تابش میدانهای الکترومغناطیسی و امواج موبایل و سایتهای BTS بر سلامتی انسان موضوعی است که پاسخ قطعی به آن داده نشده است. خبرگزاری مهر به بررسی تاثیر این امواج بر یادگیری و حافظه، سیستم ایمنی و طول عمر انسان، چشم، گوش و عملکرد مغز پرداخته است.




به گزارش مهر، بدن انسان به بسیاری از محرکها به عنوان بخشی از زندگی پاسخ می دهد و اگر این تغییرات خارج از محدوده مکانیزم جبران بدن باشد اثر بیولوژیکی آن می تواند منجر به خطر سلامتی (روانی، جسمانی و اجتماعی) شود.

مهمترین نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد میزان تشعشعات میدانهای فرکانس رادیویی تاثیری بر آغاز و یا رشد تومورهای سرطانی ندارد و مطالعات تجربی برروی سلولها و حیوانات نیز نشان می دهد که استفاده از موبایل تاثیر مخربی بر قلب، خون و سیستم ایمنی بدن نداشته است.



گفته می شود محدوده مربوط به امواج ناشی از تلفن همراه و سایتهای BTS در فرکانس های 3 کیلوهرتز تا 3000 گیگاهرتز در زمره امواج فرکانس رادیویی قرار می گیرند که این امواج غیریونیزه کننده است و اثر تخریبی روی بافتهای زنده نداشته و فقط منجر به افزایش دمای ناحیه ای از بدن می شوند که در معرض تابش قرار گرفته است.



 



:: موضوعات مرتبط: میزان تاثیر میدانهای مغناطیسی و امواج موبایل بر بخشهای مختلف بدن , ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 خرداد 1392 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد